The journey begins!

8 maart 2017 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Na 2 lange reizen kwam ik 5 maart in de ochtend vroeg aan op het vliegveld in Auckland. Euforische stemming! De 3 films van Lord of the Rings hebben me weer geïnspireerd en ik besef dat ik gewoon aan de andere kant van de wereld zit! Dat is toch best wel bijzonder dat dat kan. Daarnaast de komende 6 maanden geen verplichtingen. Ik heb er zin in!

De dag van aankomst heb ik met mijn vriendinnetje Pjirkje afgesproken die vanuit Sydney de dag ervoor is gekomen. Het was erg leuk om elkaar te zien en we hebben die dag Auckland ontdekt. We zijn door de haven gelopen en zijn Mount Eden beklommen. Vanaf Mount Eden konden we de hele stad bekijken. Dit allemaal ondanks de jetlag! Voor de mensen die Nieuw-Zeeland niet kennen? Nieuw-Zeeland is erg heuvelachtig door de vulkanen waarop het gebouwd is. Het zijn dus ook best pittige wandelingen als je het vlakke Nederland gewend bent. Om 8 uur was ik kapot en ben ik in een diepe slaap gevallen in mijn 12 bed kamer in mijn hostel. Wel weer even wennen om in een hostel te zitten met zo veel mensen op 1 plek.

Maandag 6 maart werd ik vroeg wakker na een goede nacht slaap. Rustig ontbeten en heerlijk gelezen op mijn gemak in de gemeenschappelijke ruimte van het hostel. Ik moet niks dus doe ik ook gewoon waar ik zin in heb. Rond 12 uur heb ik met Pjirkje afgesproken. Bij het hostel heb ik de mogelijkheden voor het doorreizen van Nieuw-Zeeland doorgesproken. Na alle mogelijkheden te hebben gehoord heb ik gekozen voor de Straybus. Op die manier kan ik in 4 weken zowel het noorder- als het zuider- eiland ontdekken. Pjirkje besluit uiteindelijk ook hetzelfde te doen maar op het zuidereiland heeft zij minder tijd en zullen onze wegen scheiden. Ook omdat we beide nog alleen willen reizen hier in Nieuw Zeeland.

Daarna zijn we naar het eiland Waiheke Island vertrokken. Daar zijn we naar een wijngaard geweest om wijn te proeven. Heerlijk in de zon kunnen genieten van een wijntje! Dit is het vakantiegevoel! Na nog een tweede wijngaard vertrekken we rond half 9 weer richting Auckland.

Dinsdag 7 maart vertrekken we richting Coromandel gebied. Een kustgebied Noordoostelijk van Auckland. Onderweg er naartoe een wandeling gemaakt door een natuurgebied in Waikoto. Daarna door naar Hahei waar we verblijven op een groot vakantiepark. We slapen met 11 mensen in een kamer. We hebben een wandeling gemaakt naar Cathedral cove. Een prachtig strand met mooie rotsen aan de kust en in het water. Op de terugweg begint het te regenen. We komen doorweekt weer aan in het resort. Het zal de komende dagen blijven regenen.

Vandaag woensdag 8 maart kunnen we dus niet zo veel. Er zijn wegen overstroomd waardoor bussen niet kunnen vertrekken. Dat betekent vandaag ontspannen met de leuke nieuwe mensen die ik ontmoet. Best wel jammer van het weer maar ik kan me er wel bij neerleggen.

Keep calm and relax!

1. Baukje:
    7 maart 2017
    hoi niet. mooi verhaal, ik ben zo blij dat je geniet.

voorzichtig en we horen weer

je moeder
  2. Rinus:
    7 maart 2017
    Hoi wat een mooi verhaal ik hoop dat je blijft genieten van dit avontuur groetjes rinus
  3. Sylvia:
    Lieve anita
    Geniet ervan en fijn dat je goed bent aangekomen. Ik ben al nieuwsgierig naar je volgende verslag. Zet hem op kanjer. Groetjes sylvia
  4. Esther:
    8 maart 2017
    Goed bezig! Meteen al lekker op stap en mooie ervaringen opdoen!
    Hier is alles nog rustig
    Geniet van het relaxen!
  5. Lydia:
    8 maart 2017
    Super om je verhaal te lezen. Ik hoop dat je nog veel van deze leuke verhalen blijft schrijven. Maar vooral: Geniet!
  6. Rinus:
    9 maart 2017
    Hoi Anita ik blijf je de komende maanden volgen .ik vind het heel leuk om zoiets te volgen veel plezier en weer gezond thuis komen liefs Rinus
  7. Sandra:
    10 maart 2017
    Famke! Mooie eerste verhalen en fijn om te lezen dat je meteen weer in de relax/vakantiereismodus zit, genieten! Kennissen van ons zijn ook (nog) in Nieuw-Zeeland, zie regelmatig foto's voorbij komen dus ben benieuwd naar al het geweldigs dat jij de komende weken gaat en laat zien! Dikke tût fan ons
  8. Babette:
    10 maart 2017
    Klinkt als een goede start. Je weet: een goed begin is het halve werk. Veel plezier! Liefs!
  9. Babette:
    10 maart 2017
    P.S. Best wel een toepasselijke titel van je reisverhaal trouwens nadat je 'de films' weer gezien hebt ;)

Pas op voor de (h)orks :)
  10. Reinoud:
    Hoi Anita,
    Ik ga je ook beetje volgen, vind het heel fijn dat je eerste schreden op dat stukje van deze aarde, mooi zijn en dat je leuk gezelschap hebt. Fijne dagen daar! R
  11. Gonny:
    10 maart 2017
    Je bent in een mooi gebied, de Coromandel. Heel bekend voor ons. Ik zie het weer voor me. Jammer dat het weer niet zo mooi is. T wordt vast beter! Groet
  12. Haaije de Jong:
    Geniet er van.
  13. Gonny:
    10 maart 2017
    Leuk, zie ik een reactie van Rinus. Is mijn neefje!
  14. Rinus:
    Leuke reacties krijg je
  15. Rinus:
    11 maart 2017
    Hoi Anita Gaat het een beetje?