I'm going to miss you Bali

12 juli 2017 - Bali, Indonesië

Met tranen heb ik vanochtend afscheid genomen van Sharon. Na bij 4 weken scheiden onze wegen. Na 4 weken kent ze mijn goede en slechte kanten. Hopelijk wil ze me in Nederland weer zien. ;-)

Vandaag vertrek ik naar mijn één na laatste bestemming met pijn in mijn hart. Twee maanden was ik op Bali. Ik was nog niet eerder zo lang op 1 bestemming en dan ga je je toch een beetje hechten. Je gaat je thuis voelen. Bali heeft veel mooie maar ook minder mooie kanten. Mijn favoriete plekje op het eiland was Uluwatu. Het was daar rustig en een prachtige natuur. Prachtige stranden en lieve mensen. Het was heerlijk weer en we hebben de leukste mensen ontmoet. Wanneer ik terug ga wordt dat zeker één van de plekken die ik weer wil bezoeken. Maar ook wil ik terug naar het vrijwilligerswerk in Negara. Al waren het emotionele weken. Het was een bijzondere ervaring en ik wil zien hoe het gaat met de kindjes daar. Hopelijk kan Suci tegen die tijd lezen en kan Nano ook een beetje meekomen met Engels. Met een glimlach denk ik terug aan de liefde die ik van deze kinderen kreeg.

Bali was een eiland met ups en downs. Lieve mensen maar ook zeer onbeschofte en opdringerige mensen. Heerlijk weer maar ook heftige regenbuien. De mooiste natuur maar ook enorm veel afval overal op straat. Aan het einde van de streep een paradijs op aarde waar we zuinig op moeten zijn. Ik was hier graag tot het einde gebleven. Maar helaas is mijn visum van 60 dagen op en moet ik opzouten. :-P Bali: I’ll be back!

Vandaag vertrek ik naar Kuala Lumpur. De hoofdstad van Maleisië. Het enige land waar ik me slecht op heb voorbereid. Eigenlijk wil ik graag nog was extra tannen zodat iedereen in Nederland straks zegt: “Wat ben jij bruin!!!”. De westkust heeft echter regenseizoen en de oostkust is niet makkelijk te bereiken met een koffer die er niet lichter op wordt met alle souvenirs. Komt tijd komt raad.

Vanaf vandaag reis ik weer solo. Moeilijk om afscheid te nemen maar ook wel goed om de !!!LAATSTE TWEE WEKEN!!! alleen te reizen. Eigenlijk heb ik dat de afgelopen 4,5 maand nauwelijks gedaan. Dus tijd om te bezinnen en deze bijzondere reis te verwerken. 30 juli vlieg ik vanaf Singapore terug naar Nederland. Vanaf dan start daar mijn Nederlandse avontuur weer. Ook daar kijk ik naar uit! Tot dan lieve mensen die trouw mijn blog blijven lezen. Knuffels vanaf het vliegveld.

1. Yvonne Vermist:
    12 juli 2017
    Hou Anita, goede reis gewenst. Zoon Floris heeft in het najaar 4 maanden reisplannen. Backpacken in Nieuw Zeeland en Australië. Je hebt vast tips voor hem ! Groetjes en geniet in KL !
  2. Wendy van de Velden:
    Lieve Anita,
    Geniet van het laatste stukje van je avontuur. Heerlijk om met je mee te reizen en mee te mogen genieten. Liefs Wendy
  3. Esther:
    12 juli 2017
    kuala lumpur, hele andere wereld dan bali, ben benieuwd wat je er van vindt!
  4. Baukje:
    de laatste loodjes, nog veel plezier en tot 30 juli
    dien mem
  5. Janet van der Wal:
    12 juli 2017
    Wat ben jij een schat aan ervaring rijker geworden. Ik hoop dat je in Nederland een koffie met me wilt doen om me alles te vertellen. Geniet van je laatste weken!
  6. Hillie plantinga:
    12 juli 2017
    Nog een fijne laatste loodjes vakantie en alvast een goede vlucht naar "HUIS " groeten Hillie
  7. Sylvia:
    12 juli 2017
    Hoi lieverd ik wens je nog een fijne eind sprint toe. Geniet ervan en straks weer een mooie toekomst in Nederland. Goede reis dikke kus
  8. Henriet Planjer:
    12 juli 2017
    Wauw..... wat fantastische ervaringen opgedaan. Geniet nog even van de laatste weekjes!
    Groetjes Henriet
  9. Marjan:
    12 juli 2017
    Wat een ervaring zeg! Nu de traantjes van het afscheid van Bali afvegen en nog lekker genieten van Kuala Lumpur. We zien je snel in Nederland ! Tot gauw! Geniet met volle teugen van wat je allemaal ziet en meemaakt, dat kan niemand je meer afnemen. Doeg doeg!
  10. Sandra K:
    12 juli 2017
    De laatste paar weken om nog onvergetelijke herinneringen te maken èn terug te kijken op de onvergetelijke herinneringen die je de afgelopen maanden hebt gemaakt tijdens deze reis van je leven :-).. Geniet er nog even van famke xxx
  11. Lydia:
    12 juli 2017
    Ook nu heel veel plezier met het laatste deel van een prachtige reis. Maak maar nog meer mooie herinneringen. Het verwerken van alle indrukken komt later wel. Ik zie er naar uit om je verhalen te horen. Tot gauw!
  12. Rinus:
    12 juli 2017
    Hoi ik wems je een hele goede reis en ik hoop dat je je daar ook thuis lkunt voelen liefs rinusxxc
  13. Sytske schippers:
    hoi Lieve Anita,
    Wat een leuke ervaring nu de laatste weken in Kuala Lumpur, Dit wordt nog even genieten .
    Nou ik hoop dat je weer veilig thuis komt en je spoedig weer eens te zien.

Groeten , fam Schippers xxxx
  14. Geppy Visser-de Jong:
    14 juli 2017
    Prachtig Anita. Wat een ervaring. Geniet ervan. Maar dat doe je wel :)!
  15. Ineke:
    15 juli 2017
    Lieve anita, heb ik je net ge-appt en zie ik nu dat je al bezig bent met de laatste weekjes!! Tioman en de Perhentians zijn misschien wel de eilandjes waar je kan 'tannen' Geniet en zie je in augustus!