Afscheid

2 maart 2017 - Joure, Nederland

De afgelopen paar weken stonden in het teken van afscheid. Afscheid van vrienden, familie en collega's. Je zou bijna denken dat ik nooit terug kom. Maar Over 5 maanden wandel ik als het goed is gewoon weer in Nederland rond.

​Gister nam ik afscheid als raadslid. Dit is een definitief afscheid, zeker in de huidige samenstelling. Van enkele raadsleden had ik de afgelopen maand lieve mailtjes ontvangen en steunbetuigingen naar aanleiding van mijn keuze om te stoppen als raadslid. Vroegtijdig stoppen als raadslid kan ook teleurstellende reacties oproepen. Dit heb ik totaal niet gemerkt en de gunfactor lijkt hoog!
​Het afscheid startte met een mooi betoog van de burgemeester die mij bedankte voor mijn inzet en betrokkenheid. Hij noemde mijn twijfel als raadslid en dat je niet groeit zonder twijfel. Daar kan ik me in vinden.
​Frans Westra (Fractievoorzitter PvdA) sprak zijn waardering uit naar mij. Hij noemde me Ambitieus, een Netwerker, Intuïtief sterk en  een Teamplayer. Australië wordt mijn volgende bestemming. Alle kenmerken samen mijn naam. Bijzondere woorden na een samenwerking van 3 jaar die niet altijd makkelijk is geweest. In de politiek ben je het namelijk niet altijd eens, ook niet binnen je eigen partij. Daarom waardeerde ik de woorden des te meer.
​Gerda de Vries (Fractievoorzitter FNP) was net vriendelijk in haar betoog. Ze sprak haar waardering uit over mijn sociale betrokkenheid zowel in als buiten de raad. Ook de leuke gesprekken informeel noemde ze als belangrijk. Ik hoop dat die er zullen blijven.
Daarna kwam iedereen persoonlijk langs voor een hand en lieve woorden! Hartverwarmend!

En dan voel je vandaag dat het afscheid definitief is. Een beslissing waar ik volledig achter maar ook wel moeilijk was. Want het raadslid zijn zie ik als een eer. De lange vergaderingen ga ik niet missen maar de mensen en de inhoudelijke gesprekken wel. Op naar het volgende avontuur!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Krissy:
    2 maart 2017
    Heel veel succes in al je nieuwe uitdagingen en avonturen! Ik ga je volgen.
  2. Johanna Bakker:
    2 maart 2017
    Heelveel succes en geniet van alles wat je tegenkomt! Afscheid ik herken het, wij vertrekken 20 maart naar Canada! Ik ga je volgen! Liefs!!
  3. Talita Geljon:
    2 maart 2017
    Heel veel succes en plezier de komende maanden! Ik ben benieuwd naar je avonturen! Liefs!
  4. Matthijs & Bauke:
    Leave Anita,

Heel veel succes, plezier, avonturen en uitdagingen gewenst! We gaan je hartstikke missen! Oké, oké, ik zal het morgen droog (proberen te) houden!

Dikke tút,

Bauke en Matthijs
  5. Berga:
    2 maart 2017
    Heel veel plezier met jouw komende uitdagingen, ik vind het heel leuk om jou te volgen bij jouw nieuwe avonturen!
  6. Esther:
    2 maart 2017
    Whoohoo! Je laatste dag in Nederland!
    Ga genieten, ontdekken en het leven vieren!
  7. Sylvia kortlevers:
    Lieve anita,
    Ik wens jou een droomreis. Hopelijk gaat je weer helemaal je eigen ik terug vinden en kom je nog sterker terug dan dat je al bent. Doe voorzichtig en ik ga je graag volgen.
    Veel liefs sylvia kortlevers
  8. Tineke:
    2 maart 2017
    Have fun Nietsje. Ben benieuwd naar je verhalen!!!
  9. Lida:
    2 maart 2017
    Heel veel succes op dit avontuur!
    Doe voorzichtig!!
  10. Vevean:
    2 maart 2017
    Hele fijne reis en onwijs veel plezier!!!
  11. Stef:
    2 maart 2017
    Un moedig beslût, maar goed troch tocht sa te leazzen...protte wille op dien avonturen en genietsje derfan...
  12. Coby:
    Heel veel plezier xx
  13. Gonny:
    2 maart 2017
    Ga maar wennen aan de vriendelijke begroeting van de Nieuw-Zeelanders " how are you today" . Ze zijn aardig en helpen je graag! Goede vliegreis en veel plezier down under.
  14. Lize:
    3 maart 2017
    Was ik nog vergeten de groeten aan sabrina.
    Heel heel heel veel genieten.
    Als je teug komt krijg je koffie.
    Dikke tut.
  15. Wendy van de Velden:
    3 maart 2017
    Lieve Anita, je bent een topper! Geniet van alles wat er op je pad komt de komende maanden. Liefs x
  16. Stephan Bosman:
    Hey Anita,

Wat een heerlijk vooruitzicht, die prachtige reis. Ik hoop dat je met herinneringen terug zult komen.
    Geniet van alles wat op je pad komt.