Bye Bye Stray

30 maart 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Het einde van mijn tijd in Nieuw Zeeland nadert.

De afgelopen twee weken waren super leuk! Mooie dingen gezien op het zuidereiland van Nieuw Zeeland. Franz Josef, Wanaka en Queenstown. Pittige wandelingen gemaakt de bergen op. Dat was erg pittig maar mijn enkel lijkt het weer aan te kunnen. Wandelingen van meer dan 15 km laat ik even achterwege.

Momenteel ben ik in Queenstown. Een heel mooi stadje aan het meer. Ik ben hier 6 nachten gebleven wat wel fijn was. Je kan hier mooie wandelingen maken en het is vooral een heel gezellig plaatsje waar je heerlijk kan eten en gezellig kan borrelen.

Woensdag 29 maart zijn we met 5 personen naar Milford Sounds gegaan in de auto. Deni(Zweden/Maleisië), Lyndsey (VS), Riley (Canada), Julia (Canada) en ik. Het was een lange autorit van 4 uur. Daar hebben we een boottocht gemaakt tussen de Gletsjers door. Dolfijnen zwommen voor de boot en zeehonden lagen te zonnen op de rotsen. Wat bijzonder!!! Uit de hoge bergen kom je de ene na de andere prachtige waterval tegen. Voor de bijzondere natuur moet je zeker naar Nieuw Zeeland gaan en het is waar dat ik het Zuidereiland niet had mogen missen. Deni heeft op de heenweg gereden en ik de terugweg. Dat was best spannend aan de “verkeerde” kant van de weg. Het is gelukt met enige spanning. Weer een ervaring rijker!

Morgen vertrek ik naar Mount Cook. De afgelopen week heb ik definitief afscheid genomen van mijn favoriete reisgenoten en vandaag zal dat weer zo zijn. Het is een reis geweest waarbij ik erg leuke mensen heb ontmoet. Ik ben er achter gekomen hoe erg ik van gezelschap houd.

Zaterdag vertrek ik van Mount Cook naar Christchurch waar ik mag verblijven bij vrienden van mijn collega Yvonne. Het lijkt me ook erg leuk om bij een local te verblijven. Dan zie je toch weer een andere kant van het Nieuw Zeelandse leven.

Zondag vlieg ik naar Australië en begint het volgende hoofdstuk van deze reis.

De afgelopen 4 weken zijn voorbij gevlogen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Nederland nog niet heb gemist. Er zijn zo nu en dan moeilijke momenten meer die hebben vooral te maken met vermoeidheid. De Straybus was een goede keus om leuke mensen te ontmoeten. Ik hoop dat Australië niet te veel gaat tegenvallen na deze bijzondere 4 weken. Ik hou jullie op de hoogte! Foto's volgen nog!

PS: Op het zuidereiland had ik slechte wifi waardoor ik niet altijd kon reageren op iedereen zijn berichten of verjaardagen.

1. Sylvia:
    30 maart 2017
    Lieve Anita ik ben blij dat je het naar je zin hebt en mooie ervaringen opdoet. Leuke contacten maakt en vooral geniet. Veel succes in Australië goede vlucht en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen verslag.
    Lieve groetjes van sylvia
  2. Rinus:
    Hoi Anita
    Wat geniet jij weer lekker van alles wat je tegenkomt . Ik hoop voor je dat het daar in Australië ook zo wordt. En gelukkig dat je enkel zich zo goed houd
    Lieve groetjes Rinus xxx
  3. Baukje:
    30 maart 2017
    Wat weer een verhaal en wat ben aan het genieten. Het is je gegund. Hoor wanneer je in autralie bent. Groeten daar. Groet dien mem
  4. Esther:
    30 maart 2017
    Whoohoo! Anita op de linkerkant van de weg!
    Veel plezier in christchurch en goede vlucht naar Australië!
  5. Berga:
    30 maart 2017
    Wat een geweldige reis maak jij tot nu toe. Fijn dat het beter gaat ook met jouw enkel. Fijne dagen nog daar en dan een hele goede reis naar Australië!
  6. Lize:
    30 maart 2017
    Mooie verhalen lijkt id geweldige beleving.
    Geniet van deze geweldige ervaring en hou ons op de hoogte.
    Groetjes
    Ps eerste raad zonder Anita beleeft ging gelukkig goed.
  7. Tineke:
    30 maart 2017
    Serieus ben je al 4 weken weg. Time flies. Hoe ist met t poatsje?
  8. Yvonne Vermist:
    30 maart 2017
    Gezellig weekend bij Marco en Kerry ! Kerry heeft vorig weekend de Routeburn Track gelopen (las ik op Facebook). Fijne dagen nog in Nieuw Zeeland, daarna door naar de volgende nieuwe omgeving. Enjoy !
  9. Gonny:
    30 maart 2017
    Je moet gewoon tegen jezelf zeggen dat je terugkomt, dan is het afscheid niet zo zwaar. Geniet er van! En ja de raad gaat zonder jou gewoon door als vanouds. Een beetje vreemd om op jouw plek een oude bekende te zien Maar we moeten er maar aan wennen. Lieve groet!
  10. Aaldert:
    1 april 2017
    Het is fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt. Dat moet immers wel, anders zijn die 4 weken niet zo snel om gevlogen. Veel plezier in Australië. Blijf genieten.