Melbourne, what a nice city!

8 april 2017 - Melbourne, Australië

Na een fantastische maand Nieuw Zeeland vertrok ik 2 april om 19.40 uur vanuit Christchurch naar Melbourne Australië. Toevallig vloog Lene uit Noorwegen ook met exact dezelfde vlucht naar Melbourne,die ik ken van de Straybus .

​Rond 21.30 uur zijn we geland op het vliegveld na een vlucht van 4 uren. Australië loopt 2 uren achter op Nieuw Zeeland. Nu nog 8 uur verschil met Nederland.

Melbourne:
​Wat een grote stad. Dat is even wennen nadat ik een maand in een land ben geweest met kleine stadjes en veel natuur. Hoge gebouwen, veel verkeer, geluid en veel mensen. De eerste dagen heb ik de stad doorgewandeld samen met Lene. Even landen/ We zijn samen naar twee voorstellingen geweest van het Comedy festival wat op dat moment in Melbourne was en nog steeds aan de gang is. Maandag the Desperettes en dinsdag naar Larry Dean uit Schotland. Erg vermakelijk.
​De eerste 3 dagen was ik erg moe na een erg actieve reis in Nieuw Zeeland vermoedelijk. Dus ik heb de eerste 3 dagen vooral gewandeld en de stad geprobeerd te ervaren. Drankjes op het terras en genieten van het mooie weer. Ik heb temperaturen gehad tussen de 22 en 27 graden wat erg uitzonderlijk is voor de stad Melbourne.
​Woensdagochtend ben ik naar het Immigration museum geweest. Interessant om de geschiedenis van Australië beter te leren kennen en de ontwikkelingen van dit land in de afgelopen eeuwen te zien. Als je in Melbourne rond loopt merk je dan ook hoe multicultureel het land is. En toch lijken ze in goede harmonie samen te leven wat in Nederland niet bepaald altijd het geval is.
​Donderdag hebben we een dagtrip gemaakt naar Phillip Island. De eerst stop was langs een wildlife park zijn geweest met koala's, walibi's, kangaroe's en andere typische Australische dieren. Daarna zijn we langs mooie stranden gaan van dit bijzondere eiland. Het eiland is tijdelijk bewoond geweest maar is weer opgekocht door de overheid om de natuur te herstellen. De dieren op dit eiland verdwenen door de aanwezigheid van de mensen. We zagen tijdens het rondrijden walibi's door de velden springen! Wat een bijzondere dieren!
​Het uiteindelijke doel van deze dag was de penguin parade. Rond de 300 kleine pinguïns komen in de avond aan om hun vrouw en kindjes eten te brengen. Wat een schattige beestjes! Zie het filmpje in de link hieronder:
​Vrijdag zijn we met in de trein z'n drieën naar Brighton Beach gegaan. Larissa (Duitsland) die we ontmoet hebben tijdens de trip naar Phillip Island. Het werd 27 graden dus tijd voor een strand dag. Helaas was de wind zo hard dat we na 1,5 uur genoeg gezandstraald waren dat we maar zijn afgetaaid. In de avond heb ik een hapje gegeten met Larissa in Chinatown en daarna een borrel bij een rooftopbar. Aan het einde van de avond heb ik nog een paar drankjes in de stad gedaan met Lene waardoor ik ook het nachtleven van Melbourne nog een beetje ervaren heb.

Melbourne is een bijzondere stad waar veel valt te doen. Zo veel dat je aan 5 dagen niet genoeg hebt om alles te doen wat je zou willen doen. Zeker omdat ik in het begin nog moest bijkomen van de actieve maand in Nieuw Zeeland. Helaas moet je dan kiezen en ben ik er niet aan toe gekomen om de great ocean road te doen. Dat betekent dat ik dus nog een keer terug moet komen. ;-) Op naar de rest van Australië!

1. Gonny:
    10 april 2017
    Ik zei toch dat je terug moet komen En wat is je volgende reisdoel?
  2. Rinus:
    Veel plezier liefs rinus
  3. Rinus:
    10 april 2017
    Ik moet naar het ziekenhuis lees maar pp facebook waarom liefs rinus
  4. Esther:
    10 april 2017
    Wow! Heerlijk hoor zo in het zonnetje! En dan ook nog een jaartje ouder zijn geworden!
  5. Sylvia:
    10 april 2017
    Hoi lieverd nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag xx. Wat een mooie foto's. Je ging alleen reizen maar je ontmoet steeds meer leuke mensen.zo zie je maar je bent nooit alleen. Geniet ze xxxx
  6. Huite:
    Prachtig mooi meid super !! Lekker genieten . Dikke tut
  7. Rinus:
    10 april 2017
    Ik heb de foto's even bekeken ze zijn heel mooi
  8. Baukje:
    10 april 2017
    wat weer een prachtig verhaal en hele mooie foto's
    dikke tut dien mem
  9. Hannie:
    10 april 2017
    Lieve Anita, wat een mooie berichten allemaal, het ziet er heerlijk uit!
    Zijn idd schattig die pinguins, ik zag ze in Zuid Afrika, maar die waren wat groter.
    Gelukkig hebben we hier een heerlijke (meestal) lente en daar geniet ik van.
    Take care, liefs, Hannie