Back home again.

8 augustus 2017 - Bali, Indonesië

Zondagochtend 30 juli vlieg ik om 1.30 uur terug naar Nederland. Ik vlieg met Garuda airline terug met een directe vlucht van 13 uur.  Mijn moeder en 2 vrienden staan me op te wachten bij de gate. Het was leuk maar ook heel normaal om ze weer te zien. Normaal voelde het al snel weer. Alsof ik maar een paar weekjes weg ben geweest.

Vandaag, dinsdag 8 augustus 2017 ben ik al weer ruim een week thuis. Zo nu en dan vliegen de herinneringen van de afgelopen maanden door mijn hoofd. Dan besef ik, het is voorbij met tranen in mijn ogen. Wat was het een bijzondere tijd. Ik heb zulke bijzondere mensen ontmoet. Ik hoop velen van ze weer te zien. Wat heb ik op unieke plekken gestaan! Ik hoop ook vele plekken weer te bezoeken. Wat is de tijd snel gegaan. Ik mis het nu al. Het avontuur en het ontmoeten van al die unieke mensen elke dag weer.

Mensen die gereisd hebben, weten hoe vrij en zorgeloos je je voelt als je reist. Voorheen snapte ik het niet. Zelfs tijdens mijn reis besefte ik het niet. Reizen geeft verlichting, ruimte en energie. Buiten de kaders van je eigen leven kan je soms pas echt nadenken over wie je bent en wat je eigenlijk echt wil. Dan kan je pas echt zijn wie je bent. Dat voelde ik me ook. Ik voelt me vrij en mezelf. Alle verwachtingen en normen en waarden van de westerse wereld zijn soms benauwend. De mensen die je op reis ontmoet zijn erg open minded en avontuurlijk. Deze mensen geven energie. Heerlijk! Nu de kunst om deze energie vast te houden.

Veel mensen vragen mij: ‘Hoe was het?’ Dat is lastig in het kort uit te leggen. Vijf maanden kan ik niet in het kort uitleggen. Een paar woorden: Bijzonder, ontroerend, zwaar, verlichtend, versterkend en voor herhaling vatbaar.

Tijd voor nieuwe avonturen. Tijd voor nieuwe plannen. Er zullen nog vele volgen.

Voor alle mensen die mijn blogs hebben gelezen. Bedankt voor jullie medeleven en interesse. Mijn waardering is erg groot.

Voor alle mensen die twijfelen om te reizen? Direct doen en zeker ook alleen!

Life begins at the end of your comfortzone.

1. Rinus hielkema:
    8 augustus 2017
    Hoi WELKOM THUIS jij ook bedankt voor het eten met mij over je verre reizen ik heb genoten van je verhalen en je weer zoiets doet lees ik graag je verhalen weer
  2. Baukje:
    9 augustus 2017
    blij dat je weer thuis bent
  3. Maarten:
    9 augustus 2017
    Welkom thuis en dank voor je mooie verhalen, was leuk en bijzonder om ze te lezen!
  4. Esther:
    9 augustus 2017
    Wat een mooi slot akkoord van je reis
  5. Teije Blaauw:
    16 augustus 2017
    Fijn dat je weer in Joure bent,en geniet nog maar veel van de indrukken die je hebt opgedaan.